Direktlänk till inlägg 2 januari 2014

2014!

Av ongestbloggen - 2 januari 2014 16:50

Tänkte göra en års resumer på året som gått.. bättre sent än aldrig liksom!  

 

Januari- Månaden då jag insåg att jag var singel! Bestämde mig att jag inte kunde gå runt och vara ledsen längre, var tvungen att ta mig i kragen och inse att det var slut! Jag var SINGEL för första gången på 4,5 år. Jag bestämde mig för att det här året skulle bli det bästa året i mitt liv.

Jag, mamma och Cassi åkte till Las palmas på Gran Canaria. Det var helt okej, men kanarieöarna är ingenting för mig vilket jag insåg året innan då vi var till Maspalomas. Mycket shopping och mycket bråk mellan mig och Cassi den resan.

Lilla Aimi föddes! Fick reda på det natten då jag kom hem från resan. Tårarna sprutade som bara den.. 2 av mina bästa kompisar hade fått en liten dotter som var så himla fin!

 

Februari- Alla   -s dag helt ensam! Det var riktigt hemsk.

Började lära känna Angelika mer på jobbet. Vi drog ut på krogen tillsammans med Elin och jag fick min första snefylla i hela mitt liv.. Välte ett bord och blev utkastad.. helgen efter det fick jag ännu en snefylla..

Var med en kille första gången efter Piotr. Kändes jätte ovant, men ändå så bra för det va då jag insåg att jag måste gå vidare och att jag var okej med det.

 

Mars- Mamma fyllde år och vi åkte till Tallin (jag, mamma, Cassi). Super mysigt land, men jag tyckte det såg exakt ut som Riga hahha.  


April- Louise fyllde år och hade en galen fest! Drack absint för första gången.


Maj- Jag fyllde 21 och hade fest i lokalen. Det var kul, men jag var stressad som vanligt dock.. En vinflaska och chokladask blev snodda och jag vet fortfarande inte vem som snodde dom..


Juni- Jobbade midsommarafton fast jag hade tagit ledigt. Åkte sedan till Täby och firade med Felix, Joel, Max och Samuel! Ett speciellt grabb gäng det där! Filmskapare allihopa ( regisörer, kamramän osv. Deras företag Mofeel pictures = More feeling = Joel ÄlgaMO + FElix = MOFEEL = skaparna.) Jag tror på dom.. I vår så kommer deras film "Mörbarbilen" ut på bio, så dom kan sin grej! 

Festade nästan varje helg med dom under sommaren. 


Juli- Festade galet mycket varje helg, ( 2-3/helg..) och jobbade på vardagarna. 


Augusti- Hade semester 2 veckor i slutet av augusti. Ena veckan åkte jag och mamma till Turkiet. Helt sjukt varmt där! Vi orkade knappt göra nånting alls. Jag shoppade enormt mycket haha, fanns super mycket kopior där! Badade i medelhavet gjorde jag ju också!


September- Började på högskola! Entreprenörskap, innovation och marknad. Inte min grej. Hoppade av och skrev in min på arbetsförmedlingen.

Började umgås med Emelie nästan dagligen hahah!


Oktober- Jaaa, hände väl ingenting speciellt den här månaden... Sa upp mig på riktigt från in&finn typ.


November- Samma här typ... förutom min halloween fest som va riktigt grym!!


December- Jag och mamma åkte till DUBAI   Bästa resan nåonsin!!!! Jag red kamel, gjorde henna tattuering, åkte jeep safari i öknen, dansat arabisk dans, shoppat i Dubai mall, sett världens enda 7stärninga hotell, va på vattenzoo osv. HELT OTROLIGT!!!



Jaaa nu skippade jag ju massor av saker som hänt det här året haha, men tog det "viktigaste" typ! Jag har lärt känna en massa nya personer det här året och andra relationer har stärkts.

Summan av kardemumman av det här året är att det blev ett riktigt awsome år!! Jag har utvecklats o mognat enormt det här året. Jag har haft en massa motgångar, men jag väljer att se allt som har varit roligt/positivt framför det! Vilket gör att året 2013 har varit ett av dem bästa åren i mitt liv.


Tack för detta år 2013. 2014, nu ska vi se till att du äger du med!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ongestbloggen - 25 december 2013 15:32


God jul!   Igår var det julafton och idag orkar jag ingenting... Orkar inte skriva fortsättningen på Dubabi resan, orkar inte kolla mobiler, orkar inte städa, orkar inte det... Så jag ligger här i sängen med min älskade lilla laptop o gör ingenti...

Av ongestbloggen - 16 december 2013 14:38


Hemma i kalla Sverige igen! Tänkte försöka sammanfatta resan så gott det går... Det har verkligen varit mitt livs resa! Helt otroligt ställe, jag har verkligen fått ett nytt perspektiv på saker och ting..    Torsdag 5/12 Kl 5 så åkte vi till ...

Av ongestbloggen - 4 december 2013 18:27


En dag kvar till Dubai!   HÄRLIGT!   Idag har det vart en jävla pissdag som jag inte ens orkar skriva om. Men aa. Igår däremot, så va jag med Kecka och Aimi på IKEA. Supermys! Vi gick runt där, shoppade och fikade. Lilltjejen börjar verkligen b...

Av ongestbloggen - 1 december 2013 21:48


Wooohooo! Nu börjar min favoritmånad på hela året!   1 December och 1a advent idag!   Läget då? Jodååå... Fortfarande lite bakis från igår hehe.. känner mig uttorkad typ. Igår var vi och firade Antti som fyllde 24 på biljardpalatset. Det var sj...

Av ongestbloggen - 26 november 2013 15:38


Det sket sig med Tingeling också.. Inget för mig!    Idag är det en riktig super tråk dag.... Va och gymmade förut, blev lite allt möjligt för jag hade verkligen ingen inspiration för att träna, så gick till maskinerna jag hade lust för. Blev 12 ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards