Alla inlägg under november 2013

Av ongestbloggen - 26 november 2013 15:38

Det sket sig med Tingeling också.. Inget för mig! 


Idag är det en riktig super tråk dag.... Va och gymmade förut, blev lite allt möjligt för jag hade verkligen ingen inspiration för att träna, så gick till maskinerna jag hade lust för. Blev 12 min sen efteråt i solariet iallafall. Nu är det bara 9 dagar kvar till Dubai!  

Sen efter gymmet så gick jag hem åt, diskade och hamnade här framför datorn. Mitt mål för idag var att söka 10st jobb. Jag har sökt ett.

Fan.

Har ingen lust, ingen ork, ingen inspiration till nått. Blä.

Ska gå och lägga mig i sängen och se nån film eller nått... så jag får tiden att gå denna tråk dag...


Kollade igenom lite bilder från i sommras på datan och hittade denna fina bild! Haha jag sitter riktigt nermyst mellan Robin och Sanny  Krökberget i Farsta !!  Underbara ställe! 

(Kolla mina knän.. Var från när kräla runt i leran på berget hahah!)

 

Av ongestbloggen - 25 november 2013 11:37

CHA CHA BLOGGEN!  


Hahah tänker på Alex som jag jobbade med på godisbolaget i lördags... Vi pratade om att man går typ in i en "roll" när man jobbar i kassan, man måste alltid va glad och trevlig liksom. Och att det blir att man förvränger rösten och låter jätte mobbad hahah xD


Jajaa. Intervjuven på Dagnys gick bra, så var där och provjobbade i fredags. Känner verkligen att det inte var något för mig... Dom skulle höra av sig iallafall, så vi får se vad dom säger...

Interjuven hos Tingeling gick också bra så ska dit och provjobba där idag! Hon ringde nyss och sa att jag ska prov jobba i Globen där de har både kläder och inredning  wiiieeee!


Så nu är jag precis klar med allt och väntar på bussen. Började smyglyssna på julmusik nu också hihii... Kommer ju va borta en hel vecka sen så kommer missa en veckas julmys! :( December är den bästa månaden på året! Älskar allting som har med julen att göra, pyntet, ljusen, dofterna, stämmningen.. Går in i ett mys-mood i början av december haha  


Nää nu ska jag borsta tänderna och taggaaaaa!


Santa can you hear me?
I have been so good this year
And all I want is one thing
Tell me my true love is near

He's all I want, just for me
Underneath my Christmas tree
I'll be waiting here
Santa that's my only wish this year, ohh yeah yeah

 

   



Av ongestbloggen - 19 november 2013 21:22

Jahopp då vart man övergiven av Emelie innan hon ens börja skriva.... inte okej!  


Händer väl inte så mycket just nu, kollar på paradise hotel typ. Och snackar med Peter på fb. Har lovat honom att vi ska ut och festa nån gång han och jag... Får se hur det går!

Idag så va jag på gymmet, blev konditionspass och efter det sola jag 12min. Måste fixa lite bränna innan Dubai   Hihi det är bara 16 dagar kvar nu!!!! Ser verkligen fram emot det!!

Efter det så sökte jag jobb och det roliga var att 2 av jobben jag sökte hörde av sig idag också wiiieeee. Dagnys, ett cafe' jobb och ett jobb i en märkesklädes butik, Tingeling. Så nu har jag intervjuer både på onsdag och torsdag, lycka till till mig! Wooop wooop!


Nu orkar jag inte skriva meeeer... slänger upp en bild som är tagen med min nya systemkamera ( cannon EOS 1100D) som är awsooooome!   Måste lära mig mer om inställningarna... men får bli en annan dag...  

Av ongestbloggen - 13 november 2013 22:20

Falskt alarm. Det va inte prins charming.

Av ongestbloggen - 13 november 2013 21:05

Happ... Nu sitter jag här igen... Uttråkad... Dricker te ( den där nya blåbärmuffins teet från lipton... helt ok!), och väntar på att prince charming ska komma från ingenstans och skriva till mig på hp/badoo.. Men det händer ju inte.

Happ...   

Väntar på att A ska skriva på skype eller ringa.. Men det händer ju inte det heller...Happ... Kanske borde skicka en bild på mitt nyklippta hår och försöka få hans uppmärksamhet? Aaaa.. fast nä. Skit it. 

Ska se hur länge jag kommer kunna hålla mig haha. Tippar på max en timme om jag känner mig själv rätt... höhö..


Happ... Idag så var jag hemma hos Kecka, Peter och lilla Aimi   Klippte håret, och bara umgicks med dessa underbara människor. Aimi har lätt världens coolaste föräldrar! Hon fick sina julklappar redan nu från mig (en pälsväst och leopard UGGS) eftersom jag är rädd för att hon kommer hinna växa ur dom innan hon får dom annars! 


Happ.... orkar inte skriva mer nu, såg att nån skrev på badoo. Kan det va prins charming?


// Rebecca   


Av ongestbloggen - 11 november 2013 21:08

Jaa Emelie, jag tänker vara så töntig o svara på dessa frågor. Det ska du också. Tänk va kul för våra framtida jag... WOOOOP WOOOP   

 

Vem är Rebecca idag? 

 

Är du singel? Påminn mig inte... buuhuuuu!
Är du lycklig? Ibland ja, ibland nej

Är du uttråkad? skulle väl aldrig svarat på detta annars.. sitter ensam medans Emelie är ute och   . Och ingen skriver till mig på HP eller badoo... #buhuu #foreveralone
Är du ledsen? Neråå
Är du italienare? Ja, det bor väl en italienare i oss alla?
Är du gravid? Neråå
Är du full? Inte för tillfället!

Är du en cooling? Dum fråga, lyser väl coolig om mig nu när jag skriver det här  
Är du från Irland? Neee
Är dina föräldrar fortfarande gifta? Nee

 

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?  Absolut! synd nog...
Har du nånsin blivit sårad? Mmhmm
Har du nånsin tänkt på en och samma tjej/ kille flera gånger under natten innan du somnade? Hahahaha gud ja!
Har du gillat en kille utan att berätta det för honom? flera!
Har du kysst någon inom de senaste tre veckorna? Nää.. det är fan dags snart... klarar mig inte längre snart, måste ha lite...  HAHA
Har du haft en hemlig beundrare? Nää vettefan asså
Är du kär? Jättekär, men i fel kille
Vill du gifta dig i framtiden? Min högsta dröm

 

10 saker två alternativ
Kärlek eller lust? BÅDA!
Hår eller ögon? Hår 
Katt eller hund? Hund
Några få bästa vänner eller flertalet ”vanliga” kompisar? Få bästa vänner 
TV eller Internet? Internet
Coca-cola eller Pepsi? Coca-cola
Vild utekväll eller en romantisk hemmakväll? Oj... båda!
Pengar eller lycka? Lycka 
Dag eller natt? Dag
MSN eller mobil? Mobil! Hahahahahah vem har msn nu? 

 ”Har du nånsin…”

Blivit påtagen när du försökte smita hemifrån? Nää
Brutit ett ben? Neee

Gjort nåt du ångrar? Allt för många gånger
Hoppat Bungee Jump? Kommer aldrig hända
Ljugit för någon du tycker om? Mjoo...
Ätit en hel tårta? Nee haha skulle aldrig palla..
Gjort bort dig offentligt? säkert hahah, och?
Velat bli tillsammans med ditt ex igen? jao...........
Gråtit när ett husdjur dog? grät ett halvår efter Strasse dog :P
Velat försvinna? Ja 

skit

Vad såg du på tv sist? kollar på anger management
Vems blogg läste du sist? Jaadu.. läser ju inte bloggar haha, men måste vart Kissies när Emelie visade nånting!
Vad åt du sist? revbenspjäll^^
Vem pratade du med sist? Emelie
Vem ringde du sist? Emelie
Vem messade du sist? Emelie
Vem pussade du sist? Hmmm.. Peter på halloweenfesten!

Vem kramde du sist? Emelie ( jo jag har andra kompisar... men ingen som är så superawsome som EMELIE!    

Vad köpte du sist? Iiiiingen aning, kommer inte ihåg!

 

Så, det där är jag just idag. Skittråkiga frågor. Men aa. Din tur Emelajjjjjj!

 

PÖSSPÖSS! 

 

// Rebecca

 

Av ongestbloggen - 11 november 2013 20:16

Hallo!


Premiär inlägget då! Varför denna "ångestblogg" (ongest för det funkade inte med å... hehe ), jo för jag tycker att jag och Emelie behöver en hobby, och vad vore bättre än en blogg då vi får skriva ner all vår ångest?!

Vi har såna super intressanta diskutioner om livet nästan dagligen, så det vore synd att inte få några av dessa funderingar nedskrivna inför framtiden.

ELLER HUR EMPAN?!!!   // Rebecca


             



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards