Av ongestbloggen - 2 januari 2014 16:50

Tänkte göra en års resumer på året som gått.. bättre sent än aldrig liksom!

Januari- Månaden då jag insåg att jag var singel! Bestämde mig att jag inte kunde gå runt och vara ledsen längre, var tvungen att ta mig i kragen och inse att det var slut! Jag var SINGEL för första gången på 4,5 år. Jag bestämde mig för att det här året skulle bli det bästa året i mitt liv.

Jag, mamma och Cassi åkte till Las palmas på Gran Canaria. Det var helt okej, men kanarieöarna är ingenting för mig vilket jag insåg året innan då vi var till Maspalomas. Mycket shopping och mycket bråk mellan mig och Cassi den resan.

Lilla Aimi föddes! Fick reda på det natten då jag kom hem från resan. Tårarna sprutade som bara den.. 2 av mina bästa kompisar hade fått en liten dotter som var så himla fin!

Februari- Alla   -s dag helt ensam! Det var riktigt hemsk.

Började lära känna Angelika mer på jobbet. Vi drog ut på krogen tillsammans med Elin och jag fick min första snefylla i hela mitt liv.. Välte ett bord och blev utkastad.. helgen efter det fick jag ännu en snefylla..

Var med en kille första gången efter Piotr. Kändes jätte ovant, men ändå så bra för det va då jag insåg att jag måste gå vidare och att jag var okej med det.

Mars- Mamma fyllde år och vi åkte till Tallin (jag, mamma, Cassi). Super mysigt land, men jag tyckte det såg exakt ut som Riga hahha.

April- Louise fyllde år och hade en galen fest! Drack absint för första gången.

Maj- Jag fyllde 21 och hade fest i lokalen. Det var kul, men jag var stressad som vanligt dock.. En vinflaska och chokladask blev snodda och jag vet fortfarande inte vem som snodde dom..

Juni- Jobbade midsommarafton fast jag hade tagit ledigt. Åkte sedan till Täby och firade med Felix, Joel, Max och Samuel! Ett speciellt grabb gäng det där! Filmskapare allihopa ( regisörer, kamramän osv. Deras företag Mofeel pictures = More feeling = Joel ÄlgaMO + FElix = MOFEEL = skaparna.) Jag tror på dom.. I vår så kommer deras film "Mörbarbilen" ut på bio, så dom kan sin grej!

Festade nästan varje helg med dom under sommaren.

Juli- Festade galet mycket varje helg, ( 2-3/helg..) och jobbade på vardagarna.

Augusti- Hade semester 2 veckor i slutet av augusti. Ena veckan åkte jag och mamma till Turkiet. Helt sjukt varmt där! Vi orkade knappt göra nånting alls. Jag shoppade enormt mycket haha, fanns super mycket kopior där! Badade i medelhavet gjorde jag ju också!

September- Började på högskola! Entreprenörskap, innovation och marknad. Inte min grej. Hoppade av och skrev in min på arbetsförmedlingen.

Började umgås med Emelie nästan dagligen hahah!

Oktober- Jaaa, hände väl ingenting speciellt den här månaden... Sa upp mig på riktigt från in&finn typ.

November- Samma här typ... förutom min halloween fest som va riktigt grym!!

December- Jag och mamma åkte till DUBAI   Bästa resan nåonsin!!!! Jag red kamel, gjorde henna tattuering, åkte jeep safari i öknen, dansat arabisk dans, shoppat i Dubai mall, sett världens enda 7stärninga hotell, va på vattenzoo osv. HELT OTROLIGT!!!

Jaaa nu skippade jag ju massor av saker som hänt det här året haha, men tog det "viktigaste" typ! Jag har lärt känna en massa nya personer det här året och andra relationer har stärkts.

Summan av kardemumman av det här året är att det blev ett riktigt awsome år!! Jag har utvecklats o mognat enormt det här året. Jag har haft en massa motgångar, men jag väljer att se allt som har varit roligt/positivt framför det! Vilket gör att året 2013 har varit ett av dem bästa åren i mitt liv.

Tack för detta år 2013. 2014, nu ska vi se till att du äger du med!

Av ongestbloggen - 25 december 2013 15:32

God jul!

Igår var det julafton och idag orkar jag ingenting... Orkar inte skriva fortsättningen på Dubabi resan, orkar inte kolla mobiler, orkar inte städa, orkar inte det... Så jag ligger här i sängen med min älskade lilla laptop o gör ingenting vettigt!

Kan bero på all julmat från igår och allt julgodis att jag är så seg.. Och för att jag är förkyld kanske .

I julklapp så fick jag en digital fotoram + presentask med parfym & body lotion av mamma. 500:- + en mascara och kajal av pappa. En dvd av Rickard och en uppstoppad liten isbjörn av Cassi. Och 200:- av mormor & morfar.

Man riktigt känner hur gammal man är när man inte får knappt nå julklappar längre haha..

Eller juste, jag fick choklad och en triss lott av mamma också som jag vann 60:- på så det var alltid nått!

Av ongestbloggen - 16 december 2013 14:38

Hemma i kalla Sverige igen! Tänkte försöka sammanfatta resan så gott det går...

Det har verkligen varit mitt livs resa! Helt otroligt ställe, jag har verkligen fått ett nytt perspektiv på saker och ting..

Torsdag 5/12

Kl 5 så åkte vi till Arlanda med pappa. Va verkligen jätte trött för jag hade dygnat innan eftersom jag ville se till att kunna sova på planet ( vilket jag ändå inte kunde sen..)

Tog lite mer än 7h att flyga dit, och sen 3h till hotellet i Ras al kaimah. Vi bodde på ett Hilton hotell och hade varsinn dubbelsäng, vilket kändes super lyxigt jämfört med min 90 säng här hemma  .

När vi va framme så va klockan typ 21 deras tid (svensk tid +3h ). Både jag och mamma va helt slut, men vi va ändå tvungna att ta våra obligatoriska små champangeflaskor för att fira att vi va framme! ( vilket vi alltid gör när vi reser hihi). Kan ju säga att vi blev lite flummiga direkt efter den långa resan hahah...

Fredag 6/12

På morgonen var vi på välkomsmöte och promenerade runt på hotellområdet. Vi gick till en mataffär i närheten som hette Spinneys och köpte lite mat och sånt.

Det är helt omöjligt att promenera runt om i Ras al kaimah eftersom det finns knappt nå trottoarer! Bara motorvägar överallt, så enda sättet att ta sig fram var med taxi. Taximetern börjar på 2AED (dirham), som motsvarar 4kr. Så det var superbilligt att åka taxi där, tror vi la sammanlagt runt 90:- under veckan. Med tanke på dom långa sträckorna vi åkte så hade vi lätt lagt över 1500:- om vi hade åkt här i Sverige.

Efter vi hade vart i mataffären så gick vi och la oss vid poolen. Vi va helt slut denna dag också för vi hade typ jetlag. Det blev ju en omställning med tiden o det tar på att flyga...

Lördag 7/12

Dubai-utflykt! Vi blev upphämtade med buss kl 9, och åkte 3h till Dubai. Första stoppet var på guld- och krydd marknaden. Guldaffärer överallt och alla försökte få in oss. Det ska ju vara jätte billigt där men då krävs det att man prutar. Det var himla varmt denna dag så vi orkade bara gå o titta i skyltfönsterna.

I ett av kryddstånden fick vi smaka på kamelmjölkschoklad! Såg ut som turkosa stenar, som var stenhårda också. Det var gott faktiskt, smakade som nonstop typ.

Sedan så fick vi se världens största guldring med en diameter på 70cm, som är med i Guiness world record.

Att folket i Dubai har storhetsvansinne kan man lugnt säga!

Efter det åkte vi vidare och gjorde ett foto stopp vid världens enda 7-stjärninga hotell som ska föreställa ett vindsegel.

Nästa foto stopp va hotellet Antarktis. Inuti har dem världens största akvarium, och om man drar upp gardinerna för fönstret så ser man fiskar simma förbi.

Utan för hotellet låg en strand, och i fjärran såg man "The world" vilket är världens första konstgjorda ö. Den är formad som en palm, och ska symbolisera världsdelarna och alla länder. Bill Gats har investerat och köpt England, och Brad och Angelina har köpt Indonesien. Tufft va!

Sedan åkte vi vidare till Dubai marina, där vi åkte ut på en båttur och såg alla skyskrapor. Sen åt vi lunch där och såg en flyguppvisning. Enligt reseguiden så händer det väldigt sällan, så vi hade extrem tur som fick se det just när vi var där.

Efter flyguppvisningen var det dags att fara till Dubai Mall, en galleria på 1200st butiker. Det är världens 7de största köpcenter.

Först fick vi gå i deras vattenzoo dom hade mitt i gallerian och kollade på fiskarna, och sedan hade vi en timme själva att gå runt. Jag och mamma sprang till victoria secret, men det var samma priser som i Sverige. Men jag handlade lite ändå hihi.

En timme går fort så vi hade himla bråttom genom centrumet, men det var ändå mest bara märkesbutiker så som gucci, louis vuitton, gant, prada osv.

När den timmen hade gått var det dags för en fontänshow, vilket som var väldigt mäktigt att se!

Sen så vare dags att samlas igen och fara till en annan hamn då vi skulle äta middag på en båt, där det även var uppvisning med en traditionell arabisk dans.

När vi kom tillbaka till hamnen så vare dags att åka hem efter en heldag. Vi var framme efter midnatt på hotellet med massor av nya intryck. Det var en helt otrolig dag som jag sent kommer glömma!!

Nääää nu orkar jag inte skriva mer, får fortsätta nån annan dag!

Av ongestbloggen - 4 december 2013 18:27

En dag kvar till Dubai!   HÄRLIGT!

Idag har det vart en jävla pissdag som jag inte ens orkar skriva om. Men aa. Igår däremot, så va jag med Kecka och Aimi på IKEA. Supermys!

Vi gick runt där, shoppade och fikade. Lilltjejen börjar verkligen bli stor hihi ^^. Kecka är verkligen en super mamma! Helt otroligt vad hon är duktig.. Jag skulle aldrig kunna ta hand om ett barn i det stadiet som jag är i nu. Behöver nog ett par år till för att mogna!

Hahah jag var så himla duktig på att köra barnvagnen inne på IKEA.. körde in i allt och alla.. hehe behöver nog massa träning på det också...

Nu sitter jag och kollar på tv och väntar på att Emelie ska komma förbi! Myyyyys

(Bild från senast vi var ute!)

Av ongestbloggen - 1 december 2013 21:48

Wooohooo! Nu börjar min favoritmånad på hela året!   1 December och 1a advent idag!

Läget då? Jodååå... Fortfarande lite bakis från igår hehe.. känner mig uttorkad typ. Igår var vi och firade Antti som fyllde 24 på biljardpalatset.

Det var sjukt kul, blev alldeles för mycket för mig like always... skulle ta det lugnt för jag jobbade både igår och idag, men det brukar bli som det blir...

Svepte några klunkar Bacardi melon innan jag drog hemifrån, och drack 2 öl innan jag mötte upp Krille, Nea, Sanny och Benny vid Gullmars. Sa åt dom att hålla koll på mig så att jag inte beställde nånting där, men på nått sätt fick jag i mig en öl. Och några shots.                                                                                                                             Folk köpte ju shot på shot till Antti som var helt packad, så han gav dom vidare till mig som jag så glatt svepte...

Jag inser ju att mitt beteende är helt sjukt, säger en sak men gör en annan.

Hade intalat mig sjäv att jag skulle dra tidigt, att inte dricka något, bara vara där och va social liksom! Men ja... När jag börjar dricka så blir allt så himla kul... heheh... Nee men jag hade verkligen jätte kul! Spelade massor med biljard och umgick med sköna människor.

Fick för mig att springa runt och stöna o nafsa i grabbarnas öron när det var deras tur för att få dom ofukuserade, lyckades ganska bra om man säger så haha!

Jobbet på Godisbolaget går jätte bra btw, trivs med det och känner att jag ska försöka ha kvar det även om jag får ett annat heltids jobb, eftersom det är på helger bara plus att det ligger så himla nära.

Nu är det sängen som gäller för att återhämta mig ordentligt efter denna helg! Thihihii

4 DAGAR KVAR TILL DUBAI!!!!

Av ongestbloggen - 26 november 2013 15:38

Det sket sig med Tingeling också.. Inget för mig!

Idag är det en riktig super tråk dag.... Va och gymmade förut, blev lite allt möjligt för jag hade verkligen ingen inspiration för att träna, så gick till maskinerna jag hade lust för. Blev 12 min sen efteråt i solariet iallafall. Nu är det bara 9 dagar kvar till Dubai!

Sen efter gymmet så gick jag hem åt, diskade och hamnade här framför datorn. Mitt mål för idag var att söka 10st jobb. Jag har sökt ett.

Fan.

Har ingen lust, ingen ork, ingen inspiration till nått. Blä.

Ska gå och lägga mig i sängen och se nån film eller nått... så jag får tiden att gå denna tråk dag...

Kollade igenom lite bilder från i sommras på datan och hittade denna fina bild! Haha jag sitter riktigt nermyst mellan Robin och Sanny  Krökberget i Farsta !!  Underbara ställe!

(Kolla mina knän.. Var från när kräla runt i leran på berget hahah!)

Av ongestbloggen - 25 november 2013 11:37

CHA CHA BLOGGEN!

Hahah tänker på Alex som jag jobbade med på godisbolaget i lördags... Vi pratade om att man går typ in i en "roll" när man jobbar i kassan, man måste alltid va glad och trevlig liksom. Och att det blir att man förvränger rösten och låter jätte mobbad hahah xD

Jajaa. Intervjuven på Dagnys gick bra, så var där och provjobbade i fredags. Känner verkligen att det inte var något för mig... Dom skulle höra av sig iallafall, så vi får se vad dom säger...

Interjuven hos Tingeling gick också bra så ska dit och provjobba där idag! Hon ringde nyss och sa att jag ska prov jobba i Globen där de har både kläder och inredning  wiiieeee!

Så nu är jag precis klar med allt och väntar på bussen. Började smyglyssna på julmusik nu också hihii... Kommer ju va borta en hel vecka sen så kommer missa en veckas julmys! :( December är den bästa månaden på året! Älskar allting som har med julen att göra, pyntet, ljusen, dofterna, stämmningen.. Går in i ett mys-mood i början av december haha

Nää nu ska jag borsta tänderna och taggaaaaa!

Santa can you hear me?
I have been so good this year
And all I want is one thing
Tell me my true love is near

He's all I want, just for me
Underneath my Christmas tree
I'll be waiting here
Santa that's my only wish this year, ohh yeah yeah

Av ongestbloggen - 19 november 2013 21:22

Jahopp då vart man övergiven av Emelie innan hon ens börja skriva.... inte okej!

Händer väl inte så mycket just nu, kollar på paradise hotel typ. Och snackar med Peter på fb. Har lovat honom att vi ska ut och festa nån gång han och jag... Får se hur det går!

Idag så va jag på gymmet, blev konditionspass och efter det sola jag 12min. Måste fixa lite bränna innan Dubai   Hihi det är bara 16 dagar kvar nu!!!! Ser verkligen fram emot det!!

Efter det så sökte jag jobb och det roliga var att 2 av jobben jag sökte hörde av sig idag också wiiieeee. Dagnys, ett cafe' jobb och ett jobb i en märkesklädes butik, Tingeling. Så nu har jag intervjuer både på onsdag och torsdag, lycka till till mig! Wooop wooop!

Nu orkar jag inte skriva meeeer... slänger upp en bild som är tagen med min nya systemkamera ( cannon EOS 1100D) som är awsooooome!   Måste lära mig mer om inställningarna... men får bli en annan dag...